W Bajtocji niedawno zbudowano staw, w którym mieszka n żółwi. W każdym z n domków, ponumerowanych od 1 do n, które się tam znajdują, mieszka dokładnie jeden żółw. W najbliższym czasie do Bajtocji planuje wpaść w odwiedziny rak Wędrownik mieszkający na co dzień w Bajtomeryce. Jest on rakiem bardzo towarzyskim i wszystkie bajtockie żółwie są jego przyjaciółmi. Podczas swojego pobytu, Wędrownik chce się zatrzymać w domku u jednego z nich. Tu powstaje jednak dylemat - w którym domku powinien mieszkać?
Wędrownika interesują przede wszystkim takie domki, z których mógłby odwiedzać jak najwięcej przyjaciół. Mogłoby się wydawać, że odwiedzanie przyjaciół to żaden problem, ale jednak w bajtockim stawie jest to w pewien sposób utrudnione. Po pierwsze, aby kogoś odwiedzić, trzeba się najpierw dostać do jego domku. Po drugie, trzeba później wrócić z powrotem. Zakładamy również, że Wędrowiec nie odwiedza żółwia, u którego mieszka.
Wędrowiec porusza się zgodnie z następującymi zasadami:
Napisz program, który:
W pierwszym wierszu standardowego wejścia znajdują się dwie liczby całkowite n i m (1 <= n <= 10.000, 1 <= m <= 100.000), oznaczające odpowiednio ilość domków i ilość tras. W kolejnych m wierszach znajdują się opisy poszczególnych tras, po jednym w każdym wierszu. Opis trasy składa się z trzech liczb a, b i s (1 <= a,b <= n, s równe 0 lub 1). Liczba a to numer domku, w którym trasa się zaczyna, b to numer domku, w którym się kończy. Trasa jest specjalna, jeśli s=1.
Twój program powinien wypisać na standardowe wyjście dokładnie n wierszy. W i-tym z nich powinna się znaleźć liczba przyjaciół, których mógłby odwiedzić Wędrowiec, gdyby mieszkał w domku numer i.
Dla danych wejściowych:
5 5 2 1 1 2 3 0 3 4 0 4 2 0 5 3 1
poprawnym wynikiem jest:
3 3 3 3 0
Mieszkając w domku numer 1 rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 2, 3, 4. Mieszkając w domku numer 2 rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 3, 4, 5. Mieszkając w domku numer 3 rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 2, 4, 5. Mieszkając w domku numer 4 rak może odwiedzić przyjaciół w domkach 2, 3, 5. Mieszkając w domku numer 5 rak nie może odwiedzić żadnego przyjaciela.
[Zgłoś rozwiązanie] [Moje zgłoszenia]